Original title:
Klíč k úspěchu českých firem
Translated title:
The key to success of Czech companies
Authors:
Pavlíčková, Klára ; Chylíková, Hana (advisor) ; Bahbouh, Radvan (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá čtyřmi vybranými českými firmami, které jsou vnímány jako úspěšné. Cílem této práce je zjistit proč a v čem byly vybrané firmy úspěšné a najít v jejich chování společné faktory, které přispěly k jejich podnikatelskému úspěchu. Díky následné komparaci by tato bakalářská mohla pomoci dalším firmám k jejich úspěchu. V teoretické části se tato práce zabývá podstatou úspěchu a různými definicemi úspěchu dle známých osobností. Dále popisuje měřitelné a subjektivní ukazatele, podle kterých je možné úspěch vytyčit. V praktické části jsou nejprve představeny vybrané firmy, je charakterizována její činnost a vývoj. Následně je provedena analýza těchto firem na základě objektivních i subjektivních ukazatelů úspěchu. Informace pro charakterizaci subjektivního úspěchu jsou čerpány především z osobních rozhovorů s představiteli vybraných firem, které byly vedeny pro tuto práci. Na závěr je provedeno srovnání vybraných firem a shrnutí rad, jak se stát úspěšným.This bachelor thesis deals with four selected Czech companies, which are perceived as successful. The aim of this work is to find out why and in what way were the companies successful and to find in their behavior common factors that contributed to their entrepreneurial success. Due to the subsequent comparison, this thesis could help other companies achieve their success. In the theoretical part, this thesis deals with the essence of success and different definitions of success according to famous personalities. It also describes measurable and subjective indicators that define success. In the practical part, the selected companies are first introduced, and their work and development is characterized. Subsequently, these firms are analyzed on the basis of objective and subjective indicators of success. The information for the subjective characterization is mainly based on personal interviews with representatives of selected companies that have been conducted for this thesis. Finally, this thesis gives a comparison of the selected companies and a summary of how to become successful.
Keywords:
award; brand value; entrepreneur; market share; number of empoloyees; profit; success; turnover; hodnota značky; obrat; ocenění; podnikatel; podíl na trhu; počet zaměstnanců; zisk; úspěch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69075