Original title:
Budování značky ŠKODA AUTO ve specifických věkových kategoriích
Translated title:
Brand building of SKODA AUTO in the specific age categories
Authors:
Chmelík, Jan ; Lhotáková, Markéta (advisor) ; Matějovič, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato diplomová práce si klade za cíl analyzovat komunikaci společnosti ŠKODA AUTO zaměřenou na děti ve věku 3 - 18 let. V teoretické části práce je definována značka jako taková, následně jsou podloženy teoretické základy chápání dítěte jako spotřebitele, tedy co nebo kdo jej může v různých fázích věku ovlivňovat. V neposlední řadě jsou zmíněny hlavní komunikační kanály, skrz které je možné na dítě působit. Teoretickou část uzavírá právní rámec, který je komunikacím určeným dětem v rámci legislativy České republiky i Evropské unie definován. Majoritní část praktického oddílu práce je věnována samotnému dotazníkovému šetření a následnému zhodnocení stávajících a návrhům nových komunikací zaměřených na děti.The aim of this diploma thesis is to analyse the communication of SKODA AUTO focused on children in the age of 3 - 18. In the theoretical part of this thesis, brand itself is defined and in the following parts, also the theoretical background for the children as consumers and what can influence them in different age stages. Moreover, communication channels for the communication with children nowadays are listed. There is also juristical background not only for the Czech Republic but also for the European union. The main task of the practical part is dedicated to the survey and also recommendations of the author for SKODA AUTO for the future.
Keywords:
Brand building; Communication strategies; SKODA AUTO; Budování značky; Komunikační strategie; ŠKODA AUTO
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69058