Original title:
Marketingová strategie studentské organizace AEGEE-Praha
Translated title:
Marketing strategy of the student organisation AEGEE-Praha
Authors:
Kaslová, Aneta ; Vávra, Oldřich (advisor) ; Špičáková, Markéta (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem bakalářské práce je přestavit marketingové aktivity studentské organizace AEGEE-Praha, definovat a analyzovat její konkurenční prostředí a na základě analýzy a dotazníkového šetření navrhnout marketingovou strategii. V teoretické části práce jsou vymezeny pojmy jako marketingová strategie, marketingová komunikace nebo studentská organizace, dále je pak představení organizace a její lokální aktivity. V praktické části práce popisuji marketingové nástroje, kterých využívá AEGEE-Praha, a hodnotím konkurenci. Součástí práce je i dotazníkové šetření, které mi pomohlo zjistit, jak se obecně staví mladí lidé ke studentským spolkům, a jaké je jejich povědomí o aktivitách AEGEE-Praha. V práci jsou využity informace z odborné literatury, analýza dotazníkového šetření a vlastní zkušenosti.The aim of the bachelor's thesis is to introduce the marketing activities of the student organization AEGEE-Praha, to define and analyse its competitive environment and to propose a marketing strategy based on the analysis and questionnaire survey. In the theoretical part are defined terms like marketing strategy, marketing communication or student organization, then further is described the student organization itself and its local activities. In the practical part of the thesis I present the marketing tools used by AEGEE-Praha and I evaluate its competitive environment. The thesis includes a questionnaire survey that helped to identify what is the general opinion of the young people about student associations and what is their awareness about AEGEE-Praha's activities. The thesis uses information from the expert literature, analysis of the questionnaire survey as well as my personal experience.
Keywords:
Competitive environment; Marketing; Marketing strategy; Student organization; Konkurenční prostředí; Marketing; Marketingová strategie; Studentské organizace
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69622