Original title:
Využití event marketingu v praxi
Translated title:
The Use of Event Marketing in Practice
Authors:
Moravcová, Nikola ; Svoboda, Petr (advisor) ; Řepová, Helena (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje využití event marketingu v praxi, přičemž praktická část je zaměřena na společnost Jägermeister, která právě tento druh marketingu využívá. Všechny uvedené informace o značce, které jsou interním zdrojem společnosti, získala autorka práce prostřednictvím zástupců společnosti a z veřejně přístupných zdrojů. Cílem práce je provést analýzu jednotlivých eventů z hlediska několika faktorů, které uvádí příslušná literatura a porovnat je mezi sebou na základě získaných informací.First part of bachelor's thesis is focused on use of event marketing in real-world application, whereas second part of thesis is directed towards Jägermeister company, which frequently uses such type of marketing. All mentioned information, which belong to internal sources in the company, were aquired by author of thesis through company representatives and from publicly available resources. Purpose of thesis is analysis of individual events from different points of view, which are refered to in their respective literature, and compared between each other on the basis of information obtained from them.
Keywords:
brand; brand awareness; consumer; event; event marketing; event; event marketing; povědomí o značce; spotřebitel; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/54747