Original title:
Komunikační strategie společnosti B+J Power, s.r.o.
Translated title:
Communication Strategy of B+J Power, Ltd
Authors:
Háková, Tereza ; Hesková, Marie (advisor) ; Černochová, Martina (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tématem diplomové práce je Marketingová komunikace ve firmě B+J Power, s.r.o. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. První část diplomové práce obsahuje literární rešerši a metodiku práce. V literární rešerši jsou vysvětleny základní pojmy, které se pojí k oblasti marketingové komunikace. Metodika práce naznačuje postup naplnění cíle práce a návod na vytvoření plánu marketingového výzkumu. Výzkum je proveden metodou dotazníkového šetření a metodou řízeného rozhovoru. Druhá část DP obsahuje analytickou a praktickou část. Analytická část přináší nejprve základní charakteristiku firmy B+J Power, s.r.o., dále je analyzován trh, resp. tržní segment, ve kterém firma realizuje nabídku produktů a služeb, a to včetně využívaných komunikačních nástrojů. Základem praktické části je realizace marketingového výzkumu. Zhodnocení výstupů sekundární analýzy a primárních dat slouží pro návrh efektivní komunikace firmy a nástrojů komunikačního mixu.The topic of my Graduation theses is Marketing communication in the company B+J Power, s.r.o. Graduation theses will be divided into the theoretical and practical part. The first part of the Graduation theses consists of the both literary research and work procedures. In the literary research there are explained all the basic terms which relate to the part of marketing communication. The procedure work indicates the accomplishment proces of my theses and instriction how to prepare the plan for my marketing research. The research is done by questionnaire and guided interview methods. The second part of my Graduation theses consists of the both analytic and practice parts. The analytic part shows the basic charakteristic of the company B+J Power, s.r.o. at first and subsequently the market is analyzed, respectively market segment, in which company implements the products and services offer including all communication means used. The basis of the practical part is the realization of the Marketing research. Reviewing of the secondary outputs analysis and prime data is necessary for effective company communication design and tools for communication mix.
Keywords:
brand; communication mix; communication strategy; marketing; marketing communication; komunikační mix; komunikační strategie; marketing; marketingová komunikace; značka
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69475