Original title:
Postavení společnosti Travel Service na českém leteckém trhu
Translated title:
The position of Travel Service, Ltd. on the Czech aviation market
Authors:
Holá, Alžběta ; Vaško, Martin (advisor) ; Majerčinová, Kateřina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce je zaměřena na analýzu pozice Travel Service, a.s. na českém leteckém trhu. Dále se také snaží vyzdvihnout aspekty, které stály za jejím dynamickým rozvojem, a stanovit prognózy dalšího vývoje společnosti. Teoretická část zahrnuje historii, rozvoj a pozici letecké dopravy ve světě. Také pojednává o jejích trendech a inovacích a významu pro cestovní ruch. Probírány jsou zde také mezinárodní organizace civilního letectví, mezinárodní úmluvy a deregulační proces letecké dopravy. Analytická část popisuje společnost Travel Service, a.s., její vznik a historii. V této části jsou analyzovány ekonomické ukazatele a obchodní strategie společnosti. Také je zde provedena komparace Travel Service, a.s. s hlavní konkurencí, analýza budoucího vývoje společnosti a finanční analýza na základě modelu IN05.This thesis analyses the position of Travel Service, Ltd. on the Czech aviation market. Furthermore, it also tries to point out the main aspects which were important for the successful development of Travel Service and tries to forecast the future development of this company. The theoretical part contains the history, evolution and position of aviation. It also includes current trends in aviation and the position of aviation in tourism. International organizations and conventions in civil aviation, the deregulation process of air transportation are discussed in this part as well. The analytical part describes the company Travel Service, Ltd., its origin and important events in the history of the company. In this part are analysed economic data, business strategy and internal statistics. There are described the main competitors in the Czech Republic and also in Europe and they are compared with Travel Service. The plans of the company for the future and its next expected evolution are also mentioned here.
Keywords:
aviation market; low-cost carriers; model IN05; PEST analysis; SmartWings; Travel Service; ČSA; letecký trh; model IN05; nízkonákladoví dopravci; PEST analýza; SmartWings; Travel Service; ČSA
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69100