Original title:
Propagace České republiky na čínské sociální síti WeChat
Translated title:
Promotion of the Czech Republic on Chinese Social Media WeChat
Authors:
Geršlová, Barbora ; Kvítková, Zuzana (advisor) ; Havlíčková, Blanka (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce přináší návrh marketingové strategie propagace České republiky jako destinace cestovního ruchu cílené na čínskou generaci Y na čínské sociální síti WeChat. Analyzuje prostředí západních i čínských sociálních sítích se zaměřením na destinační marketing a vzájemně tyto sítě komparuje. Dále poskytuje informace o specifikách čínského segmentu, jak z pohledu čínských turistů, tak čínských uživatelů internetu, a navrhuje, jak tato specifika využít ve prospěch marketingové kampaně.This Bachelor Thesis brings a draft of a marketing strategy targeting Chinese Millennials with the aim to promote the Czech Republic as a tourism destination on Chinese social media WeChat. It analyses the environment of Western and Chinese social meda with focus on destination marketing and it also compares them. Furthermore, this Thesis provides information about the specifics of Chinese segment, from the point of view of both Chinese tourists and Chinese Internet users, and it suggests how to use these specifics in favour of the marketing strategy.
Keywords:
Chinese tourists; destination; marketing; promotion; social media; WeChat; destinace; marketing; propagace; sociální síť; WeChat; čínští turisté
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68911