Original title:
Marketing as it relates to special diets
Translated title:
Marketing as it relates to special diets
Authors:
Townsend, Carena Ashley ; Cook, Gina (advisor) ; Halík, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The aim of this thesis is to analyze how marketing communications strategies influence consumers to purchase gluten-free products in the United States and the United Kingdom. This thesis is divided into four chapters. The first chapter focuses on the theory of the marketing mix and marketing communication concepts related to the gluten-free food industry. The second chapter focuses on the history of gluten in food production, the rise and expansion of the gluten-free industry and economic impacts. The third chapter compares the marketing strategies of the Barilla Group by comparing their gluten-free pasta and gluten counterpart in the United States and the United Kingdom markets. The last chapter summarizes the research conducted by the author to understand what are the different influences that impact consumers to purchase Barilla products in both markets.Cílem této práce je analyzovat jak marketingové komunikační strategie ovlivňují spotřebitele ve Spojených státech a Velké Británii k nákupu bezlepkových produktů. Práce je rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zaměřuje na teorii marketingového mixu a koncepty marketingové komunikace vztahující se k potravinářskému průmyslu zaměřenému na bezlepkové produkty. Druhá kapitola se zaměřuje na problém lepku při výrobě potravin, vzestup a rozšiřování výroby produktů neobsahujících lepek a na související ekonomické dopady. Třetí kapitola porovnává marketingové strategie společnosti Barilla, a to na příkladu jejich bezlepkových těstovin a těstovin obsahujících lepek, uplatňované ve Spojených státech a ve Spojeném království. Poslední kapitola shrnuje provedený výzkum, realizovaný s cílem pochopit, jaké různé vlivy vedou spotřebitele na obou trzích k tomu, aby nakupovali produkty Barilla.
Keywords:
Barilla; Celiac Disease; Gluten Intolerance; Gluten-free; Marketing Communication Strategy; Pasta; alergie na lepek; Barilla; Bezlepkový; celiakie; marketingová komunikační strategie; těstoviny
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68925