Název:
Ocenění podniku Znovín Znojmo a.s.
Překlad názvu:
Business Valuation of Znovín Znojmo, a. s.
Autoři:
Šturmová, Martina ; Pláničková, Markéta (vedoucí práce) ; Štočková, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Záměrem této diplomové práce je nalezení hodnoty společnosti Znovín Znojmo, a.s. k datu ocenění 1. 1. 2015. Jedná se o ukázku znaleckého posudku, který je rozdělen do osmi částí. Práci lze tedy pokládat spíše za praktickou, kdy každá kapitola obsahuje určité teoretické vysvětlení. První kapitola popisuje základní informace o posudku, ve druhé části se představí oceňovaná společnost. Poté je provedena finanční analýza, která zjišťuje finanční zdraví podniku a kvantifikuje největší konkurenty. Následuje strategická analýza, která se zabývá obecně vinařským odvětvím, ale i vnitřním potenciálem oceňované firmy. Na to navazuje vypracování generátorů hodnoty a finančního plánu pro budoucích pět let. Klíčová je poslední kapitola, kde je společnost oceněna výnosovou metodou diskontovaných peněžních toků a doplňkovou metodou kapitalizovaných čistých výnosů.The aim of this thesis is to find a value of the company Znovín Znojmo, a.s. as till January 1st 2015. It is a demonstration of the expert´s report which is divided into eight parts. The thesis can therefore be regarded rather as practical. Each single chapter provides its theoretical explanation. The first chapter describes the basic information about the report. In the second part, the valued company is to be introduced. Afterwards the financial analysis is made and the financial health is determined. I also quantify the biggest competitors of the company. As follows, the strategic analysis that deals with the wine industry in general but also with the internal potential of the valued company. Thereafter I continue with making value drivers and the financial plan for the next five years. The principal is the last chapter where the company is valued by the discounted cash flow method. As the additionally technique was chosen the method of capitalized earning.
Klíčová slova:
metoda DCF APV; ocenění podníku; víno; business valuation; DCF method APV; wine
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70130