Název:
Genderové rozdíly ve vnímání reklamy (vybrané problémy)
Překlad názvu:
Gender differences in perceiving advertising (selected issues)
Autoři:
Satoriová, Lucie ; Filipová, Alena (vedoucí práce) ; Zeman, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Diplomová práce se zabývá problematikou genderových rozdílů ve vnímání reklamy, konkrétně reklamou se sexuálními motivy. Nejprve uvádím historický vývoj těchto reklam v USA a v České republice. Poté popisuji současné výzkumy, které se týkají účinnosti reklam se sexuálními motivy, měřením a zkušenostmi reklamních agentur. Vysvětlením neverbální komunikace na příkladech vykládám významy jednotlivých reklam. Neopomněla jsem okomentovat ani principy gender marketingu a stereotypů ve společnosti. V neposlední řadě také zmiňuji zákony, jež upravují reklamy se sexuálním podtextem jak v České republice, tak v Evropské unii. Dotazníkovým šetřením zjišťuji vliv reklam se sexuálními motivy na studenty v ČR.This diploma thesis deals with the gender differences that arise when perceiving advertising, specifically advertising with sexual content. First, I take a look at the history of this type of advertising in the USA and in the Czech Republic. I also describe current studies that focus on the effectiveness of advertising with sexual content, as well as the scale of those types of advertisements and the experience levels of the advertising agencies involved. I then present several visual examples to illustrate the significance of specific advertisements. I also comment on several principles of gender marketing and stereotypes in society. Lastly, I discuss a number of laws that pertain to advertisements with sexual content in both the Czech Republic and the European Union. Also presented are the results of my own research, a questionnaire-driven investigation of the influence of sexually suggestive advertising on students in the Czech Republic.
Klíčová slova:
gender marketing; klasická reklama; sexuální motivy; sexuální reklama; classic advertising; gender marketing; sexual advertising; sexual motif
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69346