Original title:
Návrh mezinárodní marketingové strategie společnosti Svorto.cz s.r.o. na německém trhu
Translated title:
Proposed International Marketing Strategy of Svorto.cz s.r.o. company for the German market
Authors:
Mertlová, Jana ; Král, Petr (advisor) ; Vokáč, Matěj (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je navrhnout mezinárodní marketingovou strategii pro firmu Svorto.cz s.r.o. na německém trhu, která by měla pomoci firmě při propagaci v zahraničí. Mezi použité analýzy patří analýza konkurence, zákazníků, vnějšího prostředí (tj. politické a právní, ekonomické, socio-kulturní a technologické prostředí) a SWOT všechny zaměřené na německý trh. Výsledky této analýzy ukazují, že německý trh je vysoce konkurenční a nasycený, přesto se společnost může pokusit proniknout na trh prostřednictvím velkoobchodního prodeje se zdravotnickými pomůckami. Společnost nepotřebuje přizpůsobit svůj produkt na německý trh a měla by je dodávat pod značkou distributora s nízkou cenou, zejména během zaváděcí fáze prodeje, a také pokračovat v účasti na mezinárodních veletrzích. Závěry práce by měly společnosti pomoci dále definovat svůj přístup ke vstupu a propagaci svých výrobků v Německu, neboť společnost sama předtím nikdy neprovedla žádný průzkum německého trhu.The aim of this thesis is to devise an international marketing strategy for the Svorto.cz s.r.o. company on the German market that should help the firm with promotion abroad. The analysis used include the analysis of competition, customers, external environment (i.e. political and legal, economic, socio-cultural and technological environment) and SWOT, all focused on the German market. The results of this analysis clearly indicate that the German market is highly competitive and saturated, nevertheless the company can try to break into the market through wholesale with medical aids. The company does not need to adapt its product for the German market and should deliver them under the distributor's brand with low price, especially during the promotional phase, and also continue with the participation in international trade fairs. The conclusions made based on the analysis should help the company to further define its approach to the entry and promotion of its products in Germany, considering the company itself has never carried out any survey of the German market before.
Keywords:
foreign market entry; German market; international marketing strategy; orthopaedic aids; orthopaedic insoles; PEST analysis; SWOT analysis; mezinárodní marketingová strategie; německý trh; ortopedické pomůcky; ortopedické vložky; PEST analýza; SWOT analýza; vstup na zahraniční trh
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69192