Original title:
Francie: ekonomika a postavení na mezinárodním trhu cestovního ruchu
Translated title:
Framce: economy and position in the international tourism market
Authors:
Baťhová, Barbora ; Abrhám, Josef (advisor) ; Havlíčková, Blanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá ekonomikou Francie a postavením této země na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Cílem práce je provedení analýzy makroekonomických ukazatelů ekonomiky a vyhodnocení postavení Nového Zélandu v rámci trhu mezinárodního cestovního ruchu současně se zhodnocením konkurenceschopnosti země v obou oblastech. Nejprve je v práci provedena makroekonomická analýza francouzské ekonomiky a poté zhodnocen ekonomický vývoj země a její konkurenceschopnost. Poté se práce zaměřuje na cestovní ruch Francie, jeho charakteristiku, hlavní regiony, atraktivity a nejnovější statistiky společně se zhodnocením konkurenceschopnosti a postavením na mezinárodním trhu cestovního ruchu. Na závěr práce popisuje problematické oblasti a aktuální strategii cestovního ruchu země a zmiňuje možný budoucí vývoj.The diploma thesis deals with the economy of France and the position of this country on the international tourism market. The aim of the thesis is to analyze the macroeconomic indicators of the economy and to evaluate the position of France within the international tourism market, together with the assessment of the competitiveness of the country in both areas. Firsty, the thesis carries out macroeconomic analysis of the French economy and then assesses the economic development of the country and its competitiveness. Afterwards, the work focuses on the tourism of France, its characteristics, major regions, attractiveness and latest statistics together with the assessment of competitiveness and position on the international tourism market. Finally, it describes problem areas and current tourism strategy of the country and mentions possible future development.
Keywords:
competitiveness of France; makroeconomic analysis of french eonomy; position of Francie in international tourism market; konkurenceschopnost Francie; makroekonomická analýza francouzské ekonomiky; postavení Francie na trhu mezinárodního cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69149