Original title:
Izrael: postavení na trhu mezinárodního cestovního ruchu
Translated title:
Israel: position on the international tourism market
Authors:
Hanzlová, Kateřina ; Abrhám, Josef (advisor) ; Havlíčková, Blanka (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je podat přehled o postavení Izraele na trhu mezinárodního cestovního ruchu. V úvodní části se práce věnuje především teoretickému vymezení problematiky oboru cestovního ruchu a zaměřuje se zde zejména na ukazatele, kterými lze hodnotit potenciál pro rozvoj cestovního ruchu. Ve druhé kapitole jsou pak shrnuty základní údaje o Izraeli, a to včetně náboženství, které je zde naprosto klíčové. Kromě toho se v této kapitole práce věnuje i základním makroekonomickým ukazatelům, kterými lze popsat izraelskou ekonomiku. V poslední kapitole jsou pak uvedeny konkrétní předpoklady pro rozvoj cestovního ruchu v Izraeli, mezi kterými lze jmenovat nejen kulturní a přírodní památky, ale také dopravu, ubytovací a stravovací služby, které Izrael svým návštěvníkům nabízí.The aim of this diploma thesis is to give an overview of the position of Israel in the international tourism market. In the introductory part, the thesis deals mainly with the theoretical definition of tourism and focuses mainly on the indicators that can assess the potential for tourism development. The second chapter summarizes the basic data on Israel, including the religion, which is absolutely crucial here. In addition to that, this chapter sums up the basic macroeconomic indicators that can describe the Israeli economy. The last chapter lists the specific prerequisites for the development of tourism in Israel, including not only cultural and natural monuments but also transport, accommodation and catering services offered by Israel to its visitors.
Keywords:
inbound tourism; Israel; Judaism; monuments; natural attractions; outbound tourism; position on the international tourism market; religion; sights; tourism; cestovní ruch; Izrael; judaismus; náboženství; památky; postavení na trhu cestovního ruchu; příjezdový cestovní ruch; přírodní atraktivity; výjezdový cestovní ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68814