Original title:
Marketingová strategie miničokolád značky Orion na českém trhu
Translated title:
Marketing strategy of Orion minichocolates on the Czech market
Authors:
Růžičková, Anna ; Olšanová, Květa (advisor) ; Halík, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem předkládané diplomové práce je zhodnotit produktové portfolio značky Orion a nedávné uvedení nového produktu, miničokolád Orion, a následně navrhnout vlastní adaptaci marketingové strategie nového produktu. Práce obsahuje celkem tři části, přičemž první z nich je teoretická a zabývá se vymezením základních pojmů marketingové strategie. Druhá část práce je věnována společnosti Nestlé a jejímu produktovému portfoliu, včetně tabulkových čokolád Orion. Poslední kapitola je věnována průběhu uvedení miničokolád Orion na český trh.The aim of this master thesis is to evaluate Orion product portfolio and recent launch of a new product, Orion minichocolates, after that to propose customized adaptation of product marketing strategy. The thesis consists of three parts, where the first part is mainly theoretical and describes the basic terminology of marketing strategy. The second part is dedicated to Nestlé and its product portfolio, Orion chocolate tablets included. The last part describes launch development of Orion minichocolates to the Czech market.
Keywords:
Chocolate; Marketing; Marketing strategy; Minichocolate; Nestlé; Orion; Marketing; Marketingová strategie; Miničokoláda; Nestlé; Orion; Čokoláda
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68807