Original title:
Přínos Self-service Business Intelligence v retailu
Translated title:
Self-service Business Intelligence benefits in retail
Authors:
Chalas, Jan ; Topolová, Ivana (advisor) ; Rosenkrancová, Martina (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá přínosy ve využití Self-service Business Intelligence (dále SSBI) nástrojů v oblasti retailu. Porovnává SSBI s tradičním pojetím, v souvislosti s aktuálními požadavky manažerů a se všeobecnými trendy v oblasti implementace a využívání podnikových informačních systémů. Popisuje zásadní odlišnoti v architektuře SSBI vůči tradičním řešením a upozorňuje na plynoucí výhody a nevýhody.This bachelor thesis deals with the benefits of using Self-service Business Intelligence (SSBI) tools in retail. It compares SSBI with the traditional concept, in the context of current managers requirements and general trends in the implementation and use of enterprise information systems. Describes the fundamental differences in SSBI versus traditional solutions and draws attention to the benefits and disadvantages that arise.
Keywords:
Business Intelligence; Enterprise information systems; ICT; KPI; Reporting; Retail; Self-service Business Intelligence; Business Intelligence; ICT; KPI; Podnikové informační systémy; Reporting; Retail; Self-service Business Intelligence
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68885