Original title:
Komunikační strategie České pošty
Translated title:
Communication strategy of the company Česká pošta, s. p.
Authors:
Polachová, Julie ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Snohová, Pavlína (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se zabývá komunikační strategií balíkových služeb státního podniku Česká pošta. Cílem práce je popsat a zhodnotit stávající komunikační nástroje podniku a zároveň navrhnout jejich možná vylepšení. Práce je členěna do čtyř kapitol. První kapitola představuje podnik Česká pošta. Ve druhé kapitole je přiblížena teorie spojená s komunikačním mixem. Třetí kapitola analyzuje současnou komunikační strategii podniku na trhu balíkových služeb. Závěrečná, čtvrtá, kapitola hodnotí komunikační strategii a zároveň nabízí možná vylepšení do budoucnosti.The bachelor thesis focuses on the communication strategy of parcel delivery service of the state-owned company Česká pošta. The main objective is to describe and assess current marketing communication tools as well as to suggest possible future improvements. The thesis is composed of four parts. The first part introduces the company Česká pošta. The second one clarifies the theory of communication mix. The third part analyses current communication strategy in the market. The final part assesses the communication strategy and implies possible future improvements.
Keywords:
communication mix; communication strategy; marketing; parcel delivery service; Česká pošta, s. p.; balíkové služby; komunikační mix; komunikační strategie; marketing; Česká pošta, s. p.
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68908