Original title:
Marketing na sociálních sítích se zaměřením na LinkedIn a jeho využití ve společnosti Revyko Inter
Translated title:
Marketing on social networks, focusing on the use of LinkedIn by Revyko Inter
Authors:
Zoubek, David ; Halík, Jaroslav (advisor) ; Boháček, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce je zaměřena na oblast sociálních sítí a jejich praktická využití společnosti Revyko Inter. Většina práce je věnována zejména na profesionální síť LinkedIn. První kapitola se zaměřuje na obecné pojetí sociálních sítí - jaké existují, jaká je jejich historie a zejména jak lze sociální sítě v současné době využívat. Druhá kapitola je zaměřena pouze na síť LinkedIn. Analyzuje strukturu této sítě, její využití pro firmy a různé nabízené funkce. Podrobně je probrána tvorba firemního profilu a také oblast tvorby marketingové strategie, zejména co se týče strategie obsahu pro sociální sítě. Třetí kapitola se dotkne oblasti ochrany autorských práv na sociálních sítí, poskytuje právní základ a nejvýznamnější zdroje jak evropských, tak vnitrostátních pramenů. Závěrečná část je praktická a jejím cílem je vytvoření kvalitního firemního profilu společnosti Revyko Inter a seznamu doporučení, jakou zvolit marketingovou strategii a jak ji implementovat.The Bachelor's thesis focuses on social networks and their specific application in Revyko Inter. Majority of this text focuses mainly on LinkedIn, specialized on labour market. First chapter describes social networks generally. Generally used ones, their history and mainly how to use them properly. Second chapter is an analysis of LinkedIn - structure and functions for companies. It shows in detail how to create a profile of company and marketing strategy of content for social networks. Third chapter talks about copyrights on social networks, describes legal principle of EU and national laws. Last part - practical - of this Bachelor's thesis has a main goal to create quality LinkedIn profile for Revyko Inter and make recommendations for marketing strategy including implementation plan.
Keywords:
LinkedIn; marketing; Revyko Inter; social networks; LinkedIn; marketing; Revyko Inter; sociální sítě
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69582