Original title:
Marketingové strategie lékárenských sítí na českém trhu
Translated title:
Marketing Strategies of Pharmacy Network in the Czech Market
Authors:
Rejzek, Jan ; Hesková, Marie (advisor) ; Hajdíková, Taťána (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce je zanalyzovat využívané marketingové nástroje vybrané lékárenské sítě společně s nově definovanou úlohou lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví a navrhnout východiska marketingové strategie pro získání konkurenční výhody lékárenské sítě Alphega lékárna v českém prostředí. V první části práce je přiblížena problematika marketingu ve farmacii, marketingového a komunikačního mixu. V další části je charakterizován lékárenský trh v České republice a úloha lékáren v oblasti podpory veřejného zdraví. V analytické části je provedena analýza marketingových nástrojů lékárenské sítě Alphega lékárna s využitím interních sekundárních dat společnosti Alliance Healthcare. V praktické části práce je proveden marketingový výzkum na trhu B2B a B2C. V závěrečné části jsou interpretovány celkové výsledky výzkumu a navržena doporučení pro marketingovou strategii.The aim of the thesis is to analyze marketing tools of chosen pharmacist network and recently defined role of pharmacy in supporting the public's health and suggest recommendations for marketing strategy for obtaining the competitive advantage of the pharmacist network Alphega pharmacy. In the first part is initially approached the pharmaceutical marketing, marketing mix and communication mix. After that, the thesis is focused on the evolution of the Czech pharmacy market and the role of pharmacy in supporting the public's health. In the analytical part are analyzed marketing tools of the pharmacist network Alphega pharmacy with the use of internal secondary data of the Alliance Healthcare company. The substantial part is based on marketing research, which is divided in B2B and B2C parts. In the final chapters, the results of the research are compared, evaluated and suggested recommendations for the marketing strategy.
Keywords:
Alliance Healthcare; Alphega pharmacy; Marketing research; Pharmaceutical marketing; Alliance Healthcare; Alphega lékárna; Marketing ve farmacii; Marketingový výzkum
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71219