Original title:
Náborový proces v mezinárodní společnosti
Translated title:
Recruitment process in an international company
Authors:
Lešková, Tereza ; Legnerová, Kateřina (advisor) ; Jirmannová, Veronika (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem diplomové práce na téma Náborový proces v mezinárodním podniku je zanalyzovat získávání a výběr zaměstnanců ve společnosti Continental, popsat přednosti a slabiny a navrhnout řešení, která by pomohla tyto činnosti zlepšit. Teoretická část diplomové práce se zabývá personalistikou obecně. Dále vysvětluje získávání a výběr zaměstnanců a také teoreticky popisuje proces adaptace zaměstnanců v podniku. Praktická část popisuje, jak tyto personální činnosti probíhají ve společnosti Continental. V rámci praktické části bylo také mezi zaměstnanci provedeno dotazníkové šetření na téma spokojenost s náborovým a adaptačním procesem. Na základě analýzy sebraných dat bylo navrženo několik kroků, která by pomohla zlepšit náborový a adaptační proces.The goal of the thesis Recruitment process in an international company is to analyze processes such as recruitment and selection of employees at Continental Trutnov and to describe the strenghts and weaknesses and to propose actions which could improve the above mentioned HR activities. The theoretical part of the thesis deals generally with personnel management. Furthemore, this part also explains recruitment and selection of employees and it also describes theoretically the process of adaption of employees. In the practical part of thesis, how recruitment and selection of employees proceed in Continental. In practical part, the survey with topic Satisfaction with recruitment and adaptation process was conducted. Several optimization steps were proposed based on the results of this employee survey, which could improve the recruitment and adaptation process.
Keywords:
Adaptation; Personnel marketing; Recruitment process; Adaptace; Náborový proces; Personální marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71133