Original title:
Marketingová strategie vybraného subjektu
Translated title:
Marketing strategy of selected company
Authors:
Brabcová, Adéla ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce se zabývá marketingovou strategií fotbalového klubu FC Baník Ostrava. Cílem práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti a následně navrhnout a doporučit možná zlepšení. Teoretická část je zaměřena na marketing, marketingové strategie, nové trendy v marketingu, marketing ve sportu a na situační analýzu. Součástí praktické části je představení a charakteristika společnosti, její marketingový mix a situační analýza klubu. Pro zjištění povědomí o marketingových aktivitách příznivců klubu proběhlo dotazníkové šetření s následným vyhodnocením. V závěru práce jsou podány návrhy na zlepšení marketingové strategie.This diploma thesis deals with the marketing strategy of the football club FC Baník Ostrava. The aim of the thesis is to analyse the marketing strategy of the company and afterwards suggest possible improvements. The theoretical part focuses on marketing, marketing strategies, new trends in marketing, marketing in sport and on situation analysis. The practical part contains introduction and characteristics of the company, its marketing mix and situation analysis of the club. For better identifying of the awareness of the club supporters about marketing activities were used questionnaire and its evaluation. In conclusion there are some suggestions for the improvement of marketing strategy.
Keywords:
FC Banik Ostrava; football club; marketing strategy; sports marketing; FC Baník Ostrava; fotbalový klub; marketingová strategie; sportovní marketing
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69416