Original title:
Analýza obchodní strategie a postavení společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími stroji
Translated title:
Analysis of the business strategy and position of DMG MORI in the machine tool market
Authors:
Žůrková, Denisa ; Jurek, Martin (advisor) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je analýza obchodní strategie a postaveni strojírenské společnosti DMG MORI na trhu s obráběcími a tvářecími stroji, na základě makroprostředí a mikroprostředí podniku. K analýze těchto prostředí bylo využito PEST analýzy a Porterova modelu konkurenčního prostředí. Vše bylo zhodnoceno pomoci SWOT analýzy.The aim of this bachelor thesis is to analyze the business strategy and position of the DMG MORI engineering company in the machine tool and forming machine market based on the macro environment and the microenvironment of the company. PEST analysis and Porter's model of competitive environment were used to analyze these environments. Everything was evaluated using SWOT analysis.
Keywords:
Porter's model of competitive environment; SWOT analysis; The machine tool market; PEST anlýza; Porterův model konkurenčního prostředí; Trh s obráběcími stroji
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71213