Original title:
Klamavá reklama v cestovním ruchu
Translated title:
False Advertising in Tourism
Authors:
Výrosteková, Petra ; Hejda, Jan (advisor) ; Šimůnek, Michal (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá problematikou klamavé reklamy, s důrazem na oblast cestovního ruchu. Přibližuje tuto problematiku z legislativního i marketingového hlediska a následně uvádí konkrétní příklady klamavé reklamy z praxe primárně cestovního ruchu. Pomocí dotazníkového šetření zjišťuje pohled respondentů na klamavou reklamu, jejich zkušenost s ní a jaké dopady má na jejich nákupní chování.This Bachelors thesis introduces the issue of false advertising from legal and marketing point of view. It presents specific examples of false advertising in various fields, with an emphasis on tourism. A questionnaire survey was conducted to complement the thesis by showing respondents' experience with false advertising and to show how it impacts their purchasing behaviour.
Keywords:
advertising; false; tourism; cestovni; klamava; reklama; ruch
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69236