Original title:
Chinese Tourists in Hotel Industry
Translated title:
Čínští turisté v hotelnictví
Authors:
Rozsypálková, Jessica ; Abrhám, Josef (advisor) ; Hasík, Gabriel (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] The goal of the Master Thesis is to analyze behavior of Chinese tourist in hotel industry. The analysis is based on questionnaires of three Chinese professionals who worked in a Chinese hotel, three foreigners (Russian, Italian, Spanish) who as well worked in a Chinese hotel and three Czech professionals who worked in a Czech hotel frequently visited by Chinese tourists. The thesis subsequently introduces ways how Chinese tourists should be treated during their visit in a hotel with respect to their origin and culture. The main aim of the first chapter is to describe behavior of Chinese people with all their specifics. Second chapter focuses on the growing middle class in China which enormously influences the outbound tourism. Third chapter determines inbound as well as outbound tourism in China and its history. Furthermore, the developing hotel industry in China is introduced. Finally, the fourth chapter is the research part where cultural specifics of Chinese travelers are analyzed. The last chapter provides recommendations to hotels who are accommodating Chinese tourists.Hlavním cílem této diplomové práce je analyzovat chování čínských turistů v hotelech. Analýza je založena na řízeném interview se třemi Číňany pracujícími v čínském hotelu, třemi cizinci, kteří mají také zkušenosti s prací v čínském hotelu (národnosti ruské, italské, španělské) a se třemi Čechy pracujícími v pražským hotelích, které jsou velmi často navštěvované čínskými turisty. Tato práce poté podá doporučení, jak by mělo být zacházeno s čínskými turisty během jejich návštěvy hotelu s přihlédnutím na jejich kulturu a místo původu. Hlavním cílem první kapitoly je důkladné popsání chování Číňanů se všemi jejich specifiky. Druhá kapitola je zaměřena na vzrůstající střední třídu v Číně, která ovlivňuje výjezdový cestovní ruch z Číny. Třetí kapitola podá informace o příjezdovém a výjezdovém cestovním ruchu v Číně a také o rozvíjejícím se hotelovém průmyslu v Číně. Pátá kapitola je výzkumná a zaměřuje se na výzkum kulturních specifik čínských turistů v hotelu. Poslední kapitola poskytne doporučení ubytovacím zařízením, které poskytují ubytování Čínským turistům.
Keywords:
China; Chinese tourists; cultural specifics; hotel; tourism; hotel; kulturní specifika; turismus; Čína; Čínští turisté
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71174