Original title:
Marketingová strategie spol. Lidl v ČR
Translated title:
Marketing strategy of Lidl in the Czech republic
Authors:
Seidlová, Barbara ; Průša, Přemysl (advisor) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této diplomové práce je kritické zhodnocení marketingové strategie a komunikace společnosti Lidl v České republice, identifikace klíčových faktorů vedoucí k nynější úspěšnosti a prosperitě této společnosti a navrhnout doporučení ke zlepšení budoucí marketingové strategie. V první části práce se zabývám teoretickými základy marketingu a marketingovou a komunikační strategií. Ve druhé části jsem se zaměřila na současnou situaci na trhu maloobchodu a dále konkrétně na marketingovou strategii společnosti Lidl. Na základě zjištěných skutečností pak navrhnu možnosti zlepšení marketingové strategie.The objective of the thesis is evalution marketing and communication strategy of Lidl in the Czech republic, identify key factors of success of this company and propose improvement of marketing strategy. In the first part, I explain the theory of marketing, marketing strategy and communication strategy. In the second part, I focused on current situation in the retail market and especifically on the marketing strategy of Lidl company. Based on facts, I propose the possibilities of improving the marketing strategy.
Keywords:
communication strategy; Lidl; marketing mix; marketing strategy; retail; komunikační strategie; Lidl; maloobchod; marketingová strategie; marketingový mix
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71128