Název:
Sdílená ekonomika
Překlad názvu:
Sharing economy
Autoři:
Dvořák, Jan ; Král, Petr (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá velmi aktuálním tématem sdílené ekonomiky. Jejím cílem je prokázat nebo vyvrátit předpoklad, že dnešní mladí lidé (především vysokoškolského věku) preferují využívání služeb sdílení ekonomiky v oblastech finančních, cestovního ruchu a mnoha dalších před standardní nabídkou služeb. Tedy prozkoumat vztah studentů ke sdílené ekonomice a zjistit, jaké motivace a bariéry se k tomu váží. Práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž v té první je sdílená ekonomika definována s využitím odborné literatury a dalších zdrojů. Jsou v ní také popsány jednotlivé modely sdílené ekonomiky, které jsou prakticky demonstrovány na fungujících společnostech. Praktická část obsahuje dotazníkový výzkum a jeho vyhodnocení. Ten slouží k získání podkladů pro vyvrácení nebo potvrzení zadaného předpokladu a na jeho základě jsou také formulována některá doporučení pro konkrétní modely.This master thesis deals with the very topical subject of sharing economy. It`s objective is to prove or disprove the assumption that today`s young people prefer to use sharing economy rather than classic services in different areas and to explore the relationship between students and sharing economy in general. Also to find out what are the key motivation factors and barriers. The thesis consists of theoretical and practical part. In the theoretical part the sharing economy is defined based on technical literature and other sources. Particular models of sharing economy are also described in the theoretical part and demonstrated on real companies. Practical part consists of own market research in a form of survey. The objective of this master thesis is proved or disproved based on data gathered by the survey and secondary sources.
Klíčová slova:
Airbnb; Carsharing; CoachSurfing; P2P; sdílená ekonomika; studenti; Uber; výzkum trhu; Zonky; Airbnb; Carsharing; CoachSurfing; market survey; P2P; sharing economy; students; Uber; Zonky
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/71125