Original title:
Gamifikace v cestovním ruchu
Translated title:
Gamification in tourism
Authors:
Kondratenko, Anna ; Jarolímková, Liběna (advisor) ; Kvítková, Zuzana (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Diplomová práce je zaměřena na gamifikace a možnost použití gamifikačních prvků v oblasti cestovního ruchu. Cílem práce je předvést gamifikace jako nástroje ovlivňování chování turistů a navrhnout vlastní produkt s gamifikačními prvky. V teoretické části práce je definován pojem gamifikace, kde jsou představeny herní prvky a herní myšlení, které tvoří podstatu tohoto jevu, a typy motivací hráčů a cestovatelů. Následně je uveden rámec pro gamifikační design. V páté kapitole jsou vymezeny základní pojmy z oblasti cestovního ruchu a jsou představeny způsoby použití gamifikace v cestovním ruchu. Teoretickou část uzavírají kapitoly šest až sedm, kde jsou popsány možná rizika použití gamifikace a zároveň i nejúspěšnější příklady jejího použití. Praktická část je věnována popisu nového gamifikačního produktu včetně grafického návrhu a harmonogramu zavedení aplikace na trh.The diploma thesis is focused on gamification and possibility of using gamification elements in the field of tourism. The aim of this work is to present gamification as a tool for influencing tourist behavior and to design an own product with gamification elements. In the theoretical part of the thesis a definition of gamification is analyzed alongside with the game elements and game thinking, which constitute the essence of this phenomenon, and the types of motivation of players and travelers are presented. Subsequently, a framework for gamification design is described. The fifth chapter defines the basic notions of tourism and introduces ways of using gamification in tourism. The theoretical part ends by chapters six and seven, where possible risks of using gamification as well as the most successful examples of its implementation are described. The practical part is devoted to the description of a new gamified product including graphic design and the timetable of introduction of the application to the market.
Keywords:
gamification design; gamification in tourism; tourism product; tourist motivation; gamifikace v cestovním ruchu; gamifikační design; motivace cestovatelů; produkt cestovního ruchu
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/71101