Original title:
Virtuální obraz českých obchodních řetězců na sociálních sítích
Translated title:
Virtual image of czech chain stores on social media
Authors:
Krokosch, Michal ; Jelínek, Ivan (advisor) ; Oškera, Radek (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se zabývá virtuálním obrazem obchodních řetězců v České republice za použití analýzy jejich profilů na sociálních sítích, v tomto případě na Facebooku. Cílem práce je odpovědět na otázky týkající se daných obchodních řetězců, které by mohly být využity například v marketingových odděleních řetězců pro kvalifikované měření dopadů marketingových kampaní a sledování tzv. voice of the customer. Mezi typické případy užití datové analýzy patří otázky aktuálního charakteru týkající se například současných mediálních kauz a jejich dopadu na image obchodních řetězců (tzv. reputační riziko), ale také dlouhodobá otázka, který z řetězců je mezi uživateli nejpopulárnější na základě různých metrik, jakými jsou počet fanoušků či analýza sentimentu. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická objasňuje základní pojmy jako sociální síť, proč je nutné je analyzovat, ale také co jsou to obchodní řetězce a proč jsou v současnosti mezi spotřebiteli tak populární. V praktické části je pak vypracována případová studie. Je vysvětlen postup stahování dat z Facebooku a jejich následné analýzy a jsou v ní představeny výsledky této analýzy spolu s jejich interpretací. Přínos práce může být jak pro obchodní řetězce, které na jejím základě mohou upravit svou strategii při jednání se zákazníky, tak pro samotné zákazníky, kteří naopak mohou kvůli komunikaci řetězce na sociálních sítích změnit své preference ve volbě nakupování.This Bachelor thesis deals with the virtual image of chain stores in the Czech Republic, using their profiles on social networks, in this case on Facebook. The main goal of the thesis is to answer questions about these chain stores, which could be used, for example, by marketing departments of the stores. These not only include questions regarding recent cases in the media and their influence on the virtual image of chain stores, but also the long-term question of which of the stores is the most popular amongst users based on different metrics, such as the number of their fans and the analysis of sentiment. The thesis is divided into two parts, theoretical and practical. In the theoretical part, I clarify basic terms such as social network, why it is necessary to analyse them, but also what are chain stores and why they are so popular among customers. The practical part includes an explanation of the methods used in downloading data from Facebook and in the following analysis. The results of the analysis are also presented here. This Bachelor thesis could be beneficial to chain stores, which could adjust their strategy of approaching customers accordingly, or to customers themselves, who could change their preference for a chain store because of its presentation on social media.
Keywords:
analysis; chain store; customer; Facebook; marketing; Social network; analýza; Facebook; marketing; obchodní řetězec; sociální síť; zákazník
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69264