Název:
Market Making jako obchodní strategie
Překlad názvu:
Market Making as a trading strategy
Autoři:
Bartík, Jan ; Stádník, Bohumil (vedoucí práce) ; Diviš, Martin (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato diplomová práce se zabývá analýzou ziskovosti market-making strategie testované na simulaci centrální objednávkové knihy. V teoretické části je popsáno, jakým způsobem market-maker kotuje cenu nabídky a poptávky a je matematicky dokázáno, za jakých okolností je tato strategie zisková. V praktické části je představena simulace centrální obchodní knihy. Výhodou simulace celé obchodní knihy je, že v každém časovém okamžiku dává informaci o počtu účastníků na trhu a jejich kotacích. Dále je představen fiktivní market-maker kotující cenu nabídky a poptávky v každém okamžiku, přičemž cenu stanovuje dle ceny předešlého časového kroku. Obchodní kniha je simulována ve třech různých nastaveních - náhodná procházka, mean-reverze a leptokurtické rozdělení a je ukázáno, že očekávaná ziskovost strategie market-makera je pozitivní ve všech třech případech.This diploma thesis deals with the market-making strategy's profitability analysis, tested on simulation of central order book. The theoretical part describes how the market maker quotes the price of supply and demand and mathematically proves under which circumstances this strategy is profitable. The practical part introduces a simulation of the central order book. The advantage of simulating the entire order book is that we have information about the number of market participants and quotes at any given time. It also introduces a fictitious market maker quoting the price of supply and demand at any given moment, the price being determined by the price of the previous time step. The order book is simulated in three different settings - random walk, mean-reversion and leptokurtic distribution, and it is shown that the expected profitability of the market-maker strategy is positive in all three cases.
Klíčová slova:
Leptokurtické rozdělení výnosů; Market-maker; Náhodná procházka; Obchodní kniha; Leptokurtic distribution of returns; Market-maker; Order book; Random walk
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70879