Original title:
ZUŠ Prosek – analýza činností
Translated title:
ZUŠ Prosek – analysis of activities
Authors:
Spilka, Jiří ; Kouba, Vojtěch (advisor) ; Šmíd, Ilja (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce popisuje historii uměleckého vzdělávání v českých zemích a vývoj legislativy uměleckého školství po roce 1989. Detailně rozebírá Rámcový vzdělávací program pro základní umělecké vzdělávání, jako jeden z hlavních kurikulárních dokumentů. U konkrétního případu Základní umělecké školy, Praha 9, U Prosecké školy 92 analyzuje činnosti a finance. V rámci výzkumu práce porovnává ZUŠ Prosek s ostatními ZUŠ na Praze 9 a vytváří mapu prostorové struktury žáků jako novou metodu pro srovnávání škol.The bachelor thesis describes the history of artistic education in our country and the development of the legislation of arts education after 1989. It discusses in detail the Framework educational program for basic art education as one of the main curriculum documents. For a particular case of the Basic art school, Prague 9, Prosek school 92 analyzes activities and finances. In the research, it compares the Prosek art school with other art schools in Prague 9 and creates a map of the students' spatial structure as a new method of comparing schools.
Keywords:
basic art education; Basic art school Prosek; framework educational program; map of spatial structures; Prague 9; mapa prostorové struktury žáků; Praha 9; rámcový vzdělávací program; ZUŠ Prosek; základní umělecké vzdělávávní
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70301