Original title:
Využití online marketingových nástrojů pro eshop Psí tlapka
Translated title:
The Use of Online Marketing Tools for Eshop Psí tlapka
Authors:
Chu, Hanna ; Pešek, Ondřej (advisor) ; Tsybyktarov, Aldar (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je zhodnocení e-shopu PsíTlapka.cz a doporučení pro jejich další rozvoj na základě provedených analýz. V teoretické části jsou popsány požadavky na provoz e-shopu z hlediska snadného přístupu pro návštěvníka. Dále je tato část věnována online marketingovým nástrojům, které jsou v dnešní době masivně využívány zejména internetovými obchody plánující zvýšit svoji návštěvnost a zisk. V praktické části je pak analyzován obchod PsíTlapka.cz jak z pohledu celku, tak z hlediska jednotlivých online marketingových nástrojů. Analýza se zaměřuje především na použitelnost webových stránek a SEO. Závěrečná část následně obsahuje vyhodnocení těchto analýz a doporučení pro další rozvoj.The aim of this bachelor thesis is PsíTlapka.cz eshop evaluation and recommendation for their further development based on performed analysis. Theoretical part describes operating requirements for e-shop visitor comfort and online marketing tools, which are massively used by online eshops aiming to increase their visibility and profit. Analytical part analyses PT.cz eshop as a whole and as parts of online marketing tools. Analysis is mainly focused on usability of webpages and SEO. Final part is focused on analyses evaluation and recommendation for further development.
Keywords:
eshop; online marketing; SEO; web analytics; e-shop; online marketing; SEO; webová analytika
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70122