Original title:
Strategie firmy podnikající v oblasti služeb
Translated title:
The strategy of a service providing company
Authors:
Zmeškalová, Zuzana ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Tato bakalářská práce se věnuje zhodnocení strategie konkrétní firmy podnikající ve službách v České republice. Posuzuje, zdali má firma v současném prostředí se stávajícími službami potenciál. Zkoumá její vnitřní, vnější a konkurenční prostředí. Na základě zjištěného stavu posuzuje marketingovou a finanční strategii společnosti a navrhuje opatření, která by měla firma realizovat za účelem dosažení jejích strategických cílů.This thesis focuses on the strategy of a real service providing company doing business in the Czech Republic. It investigates its potential on market by analysing company's internal and external environment as well as competition. Based on the results from the analysis, it provides an assessment of the marketing and financial strategy of the company and it also suggests actions that the company should implement in order to achieve its strategic goals.
Keywords:
competition; competitive advantage; providing services; strategy; target group; cílová skupina; konkurence; konkurenčí výhoda; strategie; zprostředkování služeb
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69300