Original title:
Produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby
Translated title:
Production and publication of a music track in electronic dance music
Authors:
Machálek, Vojtěch ; Riedlbauch, Václav (advisor) ; Šubrt, Daniel (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce se věnuje procesu produkce a zveřejnění skladby v oblasti elektronické taneční hudby. V první části práce podává stručný nástin historie nonartificiální hudby, využitelného marketingu, historického vývoje a současného stavu hudebního průmyslu a elektronické taneční hudby. Druhá část práce se věnuje hudební tvorbě v domácím studiu, potřebnému rozpočtu, zvukové úpravě skladby, placenému a neplacenému zveřejnění skladby, rozhovoru s producentem elektronické taneční hudby a analýze placené propagace skladby. Analýza je zpracována na základě výsledků získaných díky využití nástrojů placené propagace v konkrétním případě a měří celkovou efektivitu placené propagace v porovnání s nepropagovaným hudebním dílem. Cílem bakalářské práce je analyzovat podmínky tvorby elektronické taneční hudby, zhodnotit efektivitu placené propagace hudebního díla a stanovit doporučení pro začínající producenty v popisované oblasti na základě dosažených výsledků a uvedených rozpočtů.The bachelor thesis analyses the process of production and publication of a musical composition in the field of electronic dance music. The first part addresses the historical development in nonartificial music, the available marketing, the development and current state of the music industry as well as electronic dance music. The second part of the thesis deals with music production in a home studio, the required budget, the audio editing of the piece, paid and unpaid publication, the interview with electronic dance music producer and offers an analysis of paid propagation of a musical composition. The analysis is developed on the basis of results obtained through the use of paid propagation tools in a specific case study, and measures the overall effectiveness of paid propagation in comparison with non-propagated musical compositions. The aim of the bachelor thesis is to analyze terms of production in electronic dance music, evaluate the effectiveness of paid propagation of musical compositions and to set a recommendation to beginning producers in the field of electronic dance music on the basis of the achieved results and presented calculations.
Keywords:
home studio; internet; music production; promotion; publication; domácí studio; hudební produkce; internet; propagace; zveřejnění
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70394