Original title:
Vliv marketingových strategií na rozhodování filmového diváka
Translated title:
The impact of marketing strategies on film viewer’s decision
Authors:
Kudrnová, Anna ; Hanzlík, Jan (advisor) ; Zelený, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce si dává za cíl zjistit, jaké jsou nejúčinnější marketingové prostředky v oblasti filmového průmyslu. Je filmový plakát, to co nejvíc ovlivní rozhodování mladé generace při výběru filmu? V empirické části se bude práce zabývat obecnými možnostmi marketingových nástrojů aplikovatelnými na filmový průmysl. Praktická část bude postavená na dotazníkovém šetření, které bude vycházet z vedeného rozhovoru s odborníkem na filmový marketing.The aim of this bachelor theses is to find out the most effective film marketing tools. Is it a movie poster that affects the decisions of the young generation when choosing a movie? In the empirical part, the thesis will deal with the general possibilities of marketing tools applicable to the film industry. The practical part will be based on a questionnaire survey which will be based on an interview with a film marketing expert.
Keywords:
commercials; film; film marketing; marketing; marketing mix; film; filmový marketing; marketing; propagace; reklama
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70241