Original title:
Budování věrnostního programu značky Jelení šperky
Translated title:
Building a brand loyalty program for Deers Jewellery
Authors:
Buchtová, Kristýna ; Kolouchová, Daniela (advisor) ; Machek, Martin (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem práce je vytvořit věrnostní program pro značku Jelení šperky. Jedná se o českého výrobce, který ručně vyrábí designovou bižuterii. Návrh bude vyplývat z dat získaných pomocí hloubkových kvalitativních rozhovorů a kvantitativního dotazníku mezi zákazníky Jeleních šperků. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část definuje pojem podpora prodeje a zabývá se jejími nástroji, převážně pak problematikou věrnostních programů a loajalitou zákazníků. V praktické části je představena značka Jelení šperky a provedeno dotazníkové šetření, které zjistilo, kdo jsou zákaznice Jeleních šperků a jak vnímají existenci věrnostních klubů Praktická část rovněž obsahuje návrh samotného věrnostního programu pro značku Jelení šperky.The aim of the work is to create a loyalty program for Deers Jewellery. Deers Jewellery is a Czech brand producing handmade design jewellery. The proposal loyalty program of will be based on data obtained through in-depth qualitative interviews and a quantitative questionnaire responded by Deers Jewellery customers. The thesis is divided into two parts. The theoretical part defines the concept of sales promotion and deals with its tools, namely with loyalty programs and customer loyalty. In the practical part, I will introduce the Deers Jewellery brand and carry out questionnaire survey to find out, who are the customers and how do they perceive the existence of loyalty clubs. The practical part also includes the proposal of the Deers Jewellery loyalty program.
Keywords:
loyalty; loyalty program; Marketing communication mix; sales promotion; loajalita; marketingový komunikační mix; podpora prodeje; věrnostní program
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70089