Název:
Teorie a praxe audiovizuálního kolorování
Překlad názvu:
The theory and practice of Audiovisual Coloring
Autoři:
Samus, Viktoriia ; Truhlář, Filip (vedoucí práce) ; Mezuláník, Radek (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Tato práce se zabývá tématem teorie a praxe audiovizuálního kolorování. Jejím cílem je zmapovat historický vývoj barvy ve filmu, vymezit hlavní úlohy koloristy a nezbytné nástroje k tomu potřebné, popsat a analyzovat vhodný materiál ke kolorování a také porovnat současné dva nejpoužívanější softwary na úpravu barev. V praktické části budou na základě vybraných parametrů porovnávány programy Davinci Resolve a Speedgrade a analyzovat výhody barevné úpravy při natáčení s tzv. plochým profilem, který je dostupný ve všech DSLR kamerách. Tato práce by měla být přínosná těm, kteří natáčí na běžné digitální kamery a kolorování teprve objevují. Ti mohou získat představu o tom, co kolorování obnáší, na čem se zakládá (součástí práci je mimo jiné kapitola o teorii barev), jaký materiál je vhodný pro úspěšné kolorování a jak si správně vybrat vhodný software pro práci.The thesis discusses the theory and practice of audiovisual coloring. The purpose of this study is to: (a) map the historical development of colour in movies, (b) define the main tasks of the colourists and the necessary tools to perform these tasks, (c) describe and analyse the right colouring material and (d) compare two of the most commonly used colour editing software products. In the practical part, two programs Davinci Resolve and Speedgrade will be compared based on selected parameters. Furthermore, there will be an analysis of the benefits of a Flat profile setting for color adjustment that is available in all DSLR cameras. This theory should be beneficial to those who are using standard digital cameras and have just started their learning about coloring. They can get knowledge of what coloring involves, what it is based on (the thesis includes a chapter of color theory), the suitable material for successful coloring and how to select the right software for their workflow.
Klíčová slova:
barevná korekce; DaVinci Resolve; historie barevného filmu; obrazové styly; SpeedGrade; teorie barev; color correction; Color Film History; color theory; DaVinci Resolve; image styles; SpeedGrade
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69667