Název:
Aplikace Balanced Scorecard
Překlad názvu:
Application of Balanced Scorecard
Autoři:
Mrkvová, Klára ; Neumaierová, Inka (vedoucí práce) ; Hájek, Jiří (oponent) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem této práce je aplikovat systém Balanced Scorecard v konkrétním slévárenském podniku. Teoreticko - metodologická část definuje strategické řízení, představuje jednotlivé části systému Balanced Scorecard a způsob jeho zavedení v podniku. Praktická část využívá poznatků z teoretické části v praxi. Pro identifikování vztahů mezi podnikem a jeho okolím je aplikována analýza vnějšího prostředí. V rámci analýzy vnitřního prostředí dochází k výpočtu jednotlivých ukazatelů finanční analýzy, které jsou následně porovnány s ostatními podniky v odvětví. Na základě výsledků jednotlivých rozborů jsou určeny silné a slabé stránky společnosti, které jsou základem pro definování poslání podniku, jeho vize a strategických cílů v rámci čtyř perspektiv. Pro naplnění těchto cílů jsou stanoveny strategické akce, jejich priority a odpovědnosti. Následně je sestavena strategická mapa jako prostředek vyjádření a komunikace strategie. Závěrečná část obsahuje návrh procesu roll out na další organizační jednotku a zdůrazňuje nezbytnost integrace Balanced Scorecard do systému managementu a řízení společnosti.The objective of the Master´s Thesis is to apply the Balanced Scorecard system in a foundry company. The theoretical part defines the strategic management, it introduces individual parts of the Balanced Scorecard system and methods for its implementation in the company. The practical part use the methods listed above and applies them to the specific company An external analysis is applied to identify the relationship between the enterprise and its surroundings As a part of the internal analysis, financial indicators are calculated and compared with other enterprises in the sector. Based on the results of analyzes, the strengths as well as the weaknesses are identified and the strategy and strategic goals are set in four perspectives. To achieve these goals, the strategic map is created as the way of expressing and communicating strategy throughout the whole company. Moreover, the final section emphasizes the need for Balanced Scorecard integration into the company's management and management system.
Klíčová slova:
Balanced Scorecard; strategická analýza; strategická mapa; SWOT analýza; tvorba strategie; Balanced Scorecard; strategic analysis,; strategic map; strategy; SWOT analyse
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69774