Název:
Predikce vývoje českého trhu s vínem
Překlad názvu:
Prediction of the Czech Winemarket Development
Autoři:
Řeháčková, Zlata ; Sato, Alexej (vedoucí práce) ; Filipovszki, Pavel (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Bakalářská práce má za úkol analyzovat český a světový trh vína. Na začátku práce se z důvodu uvedení do problematiky věnuji základní charakteristice vína. Dále se zabývám rozdělením České republiky do vinařských oblastí, charakteristikou světového trhu vína s důrazem na spotřebu, produkci a popis nevýznamnějších aktérů na tomto trhu. Ve stěžejních kapitolách analyzuji vývoj exportu a importu na území České republiky a podíly jednotlivých obchodních partnerů na vývozu a dovozu. Dále jsem provedla SWOT analýzu českého trhu a na základě získaných poznatků stanovila predikci budoucího vývoje. Působení spolků stanovila predikci vývoje exportu a importu. V závěrečné kapitole jsem doporučila několik možností, jak pozitivně ovlivnit vývoj exportu.Present bachelors thesis has the aim to analyze the czech and global wine market. At the beginning of the bachelors thesis I dedicate myself to the basic characteristics of the wine because of a brief introduction into the problem. As next I focus on dividing Czech republic into wine regions, characteristics of the global wine market with emphasis on consumption , production and description of the most important participants on this market. In the fundamental parts of thesis I analyse development of export and import in Czech republic and shares of particular trading partners in export and import. Then I executed the SWOT analysis of the czech market and on the basis of gained findings I set the prediction of export and import. In the final chapter I recommend some possibilities how to affect the development of export in positive way.
Klíčová slova:
export vína; import vína; obchod; produkce vína; spotřeba vína; světový trh; vinařské země; vinice; Česká republika; Czech republic; export of wine; global market; import of wine; trade; vineyards; wine consumption; wine production; wine-growing countries; winery
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/68628