Original title:
Personální marketing
Translated title:
Personnel marketing
Authors:
Stebilová, Veronika ; Stříteský, Marek (advisor) ; Motlová, Veronika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je popsat nástroje personálního marketingu a analyzovat efektivitu jejich aplikace v interní podnikové praxi, na základě zjištěných ukazatelů pak poskytnout doporučení pro optimalizaci interních postupů ve vztahu k personálnímu marketingu. K vytvoření teoretické části byly použity výstupy z rešerše odborné literatury. Pro měření efektivity bylo využito dat získaných z dotazníkového šetření na specifické skupině, konkrétně zaměstnancích středního a nižšího managementu zkoumané společnosti.The aim of this bachelor's thesis is to describe implements of personnel marketing and analyse effectivity of its application in internal company practice. Then, based on the identified indicators, provide recommendations for optimizing internal procedures according to personnel marketing. For the formulation of the theoretical part, outputs from the literature research were used. To acquire data to measure the effectiveness, the questionnaire survey was used on a specific group consisting of middle and lower management personnel of the company surveyed.
Keywords:
Employees contentment; Employers attractiveness; Personnel marketing; questionnaire survey; Atraktivita zaměstnavatele; Dotazníkové šetření; Personální marketing; Spokojenost zaměstnanců
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/54753