Original title:
Marketingová strategie vybrané firmy
Translated title:
Marketing strategy of the chosen company
Authors:
Šuláková, Veronika ; Filipová, Alena (advisor) ; Zeman, Jiří (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce se zabývá marketingovou strategií firmy Vinné sklepy Kutná Hora, s.r.o. Cílem práce je představit a zhodnotit současné marketingové aktivity vybrané firmy a následně k nim navrhnout doporučení. Práce nejprve definuje klíčové pojmy z oblasti marketingu se zřetelem na online marketing. Dále práce analyzuje situaci na trhu s vínem, a to jak na trhu světovém, tak na trhu v České republice. Teoretické poznatky a analýza trhu s vínem slouží jako východiska pro hodnocení současných marketingových aktivit vybrané firmy. Následně byla navržena doporučení, která by mohla firmě pomoci k rozšíření okruhu jejích zákazníků, a tím také ke zvýšení tržeb.The thesis deals with the marketing strategy of the company Vinné Sklepy Kutná Hora, s.r.o. The aim of the thesis is to introduce and evaluate current marketing activities of the chosen company and subsequently propose convenient recommendations. Initially, the thesis defines the key marketing terms with a focus on the online marketing. The thesis also analyses the wine market situation namely at the world wine market as well as at the wine market of the Czech Republic. Theoretical findings and the analysis of the wine market serve as a solution for the evaluation of current marketing activities of the chosen company. Subsequently, convenient recommendations have been proposed which could help the company extend the range of its customers and increase its sales.
Keywords:
marketing mix; marketing strategy; online marketing; wine market; marketingová strategie; marketingový mix; online marketing; trh s vínem
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69174