Název:
Vnímání značky zaměstnavatele v bankovním sektoru ČR u studentů VŠ s ekonomickým zaměřením
Překlad názvu:
Perception of the employer brand in the Czech banking sector by university students with economic focus
Autoři:
Jankovcová, Šárka ; Stříteský, Marek (vedoucí práce) ; Palíšková, Marcela (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Hlavním cílem této bakalářské práce je posoudit vnímání jednotlivých bank v České republice generací Y, jako jejich potenciálních zaměstnavatelů a na základě zjištění doporučit, jaké faktory je vhodné reflektovat při úpravách strategie budování značky zaměstnavatele. Tyto cíle budou zjišťovány prostřednictvím dotazníkového šetření mezi studenty vysokých škol s ekonomickým zaměřením, jako mezi zástupci generace Y. Práce obsahuje teoretickou a praktickou část. V teoretické části jsou uvedené a objasněné pojmy, které jsou pro problematiku zásadní. V praktické části je krátce charakterizován bankovní systém v České republice, funkce a role České národní banky. Dále je uvedena stručná charakteristika vybraných obchodních bank. Následně je uvedeno vyhodnocení dotazníkového šetření mezi studenty vysokých škol s ekonomickým zaměřením, které přineslo jistá zjištění. Nejlépe ze všech vybraných bank je mezi studenty jako potenciální zaměstnavatel vnímána ČNB, a to téměř ve všech zjišťovaných aspektech. Ostatní (obchodní) banky, na které byl v dotazování brán zřetel, jsou, jako potenciální zaměstnavatelé, vnímány podobně. Existuje tu tedy velká možnost bank zaměřit se na jeden prvek a v tom se odlišit od ostatních. Nejdůležitější zjištění z provedeného průzkumu jsou na závěr porovnávány s výsledky průzkumů The Most Desired Company, Universum a TOP Zaměstnavatelé.The main goals of this bachelor thesis is to analyze perception of generation Y towards individual banks in Czech Republic as theirs potential employers, and base on finding recommends which factors are significant to be reflected in process of creating brand building strategy. These objectives will be achieved by analyzing surveys filled in by university students majoring in economics and who are also members of the generation Y. This thesis is divided in theoretical and practical segment. The theoretical part is focused on stating and clarifying terms which are detrimental for this issue. The practical part is consisted of brief characteristics of banking system in Czech Republic, role and function of Czech Nation Bank and concisely description of few selected commercial banks. Furthermore there is evaluation of the previously mentions surveys, which brought conclusive findings. Best perceived is Czech National Bank in almost all aspects. The commercial banks which were included in the survey were viewed, in regards to being possible place of employment, similarly. Which suggests that there is big opportunity for banks to focus on and change one specific element and thus differentiate themselves from the others banks. The most important findings of this the study, are in the last part compared with finding of studies: The Most Desired Company, Universum and TOP Employers.
Klíčová slova:
bankovní sektor ČR; generace Y; značka; značka zaměstnavatele; Banking sector of the Czech Republic; Brand; employer brand; generation Y
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/70234