Original title:
Mobilní reporting
Translated title:
Mobile reporting
Authors:
Irišek, Michael ; Kerol, Valeria (advisor) ; Novotný, Ota (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Primárním cílem práce je analyzovat vybrané dvojice mobilních zařízení a reportovacích aplikací za účelem nalezení nejvhodnější kombinace pro účely mobilního reportingu. Tato analýza probíhá pro zmapování současné situace vhodných mobilních aplikací na trhu a k usnadnění výběru řešení mobilního reportingu pro případné zájemce. K dosažení cíle bylo využito vícekriteriálního výběru. Dalším cílem práce je seznámení čtenáře s problematikou Business Intelligence, reportingu a mobilních zařízení. Následně je na základě prezentovaných znalostí provedena analýza trhu a výběr vhodných kombinací k testování. Dále jsou stanovena hodnocená kritéria na základě kterých bylo prováděno testování. O tom práce informuje a analyzuje jeho výsledky, čímž plní svůj primární cíl.Primary goal of this Bachelor thesis is to analyse chosen pairs of mobile devices and reporting applications in order to find the most suitable combination for purposes of mobile reporting. This analysis takes place in pursuance of mapping current situation on the market of appropriate mobile applications and for facilitating the choice of suitable mobile reporting solutions for potential customers. For achieving the primary goal, the author used multicriterial selection. Secondary goal is familiarizing the reader with the issues of Business Intelligence, reporting and mobile devices. The global market was analysed on basis of presented knowledge for the purpose of choosing the right combinations for further testing. Furthermore, the thesis determines evaluated criteria later used for testing purposes. Thesis informs about this process and analyses the results, therefore completing its primary goal.
Keywords:
applications; Business Intelligence; market analysis; mobile BI; mobile reporting; smartphone; analýza trhu; aplikace; Business Intelligence; mobilní BI; mobilní reporting; smartphone
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69700