Original title:
WebGL
Translated title:
WebGL
Authors:
Pecha, Jan ; Pecinovský, Rudolf (advisor) ; Mazánek, Petr (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Práce analyzuje současné způsoby a možnosti zobrazování 3D grafiky na internetu. Jejím hlavním cílem je rozebrat a popsat základní vlastnosti moderního standardu WebGL pro interaktivní 2D a 3D grafiku na webu. Zároveň jsou charakterizovány nejznámější pomocné frameworky implementující tento standard a na vytvořených jednoduchých příkladech je demonstrováno jejich použití. Práce také informuje o možnostech uplatnění WebGL v různých odvětvích.This thesis analyzes current possibilities of displaying 3D graphics on the internet. Its main objective is to analyze and to define basic features of a modern WebGL standard for inter-active 2D and 3D graphics on web. In addition, popular helpful frameworks implementing this standard are described and many simple examples are created to demonstrate their applications. This thesis also informs about practical usages of WebGL in many industries.
Keywords:
3D graphics; GLSL shader; HTML5 canvas; JavaScript framework; OpenGL; WebGL; 3D grafika; GLSL shader; HTML5 canvas; JavaScript framework; OpenGL; WebGL
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69183