Original title:
Eye trackingová UX analýza webových stránek FM VŠE
Translated title:
UX analysis of Eye-tracking of Web Faculty of Management of Prague School of Economics
Authors:
Trtík, Dan ; Novák, Michal (advisor) ; Kincl, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2016
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem práce je eye trackingová user experience analýza internetových stránek Fakulty managementu VŠE. Práce přináší náhled na oblast eye trackingu a jeho využití v marketingu a při optimalizaci webových stránek, vymezení pojmů vztahujících se k pochopení problematiky eye trackingu a vysvětlení principu jeho fungování. Vý-znamná část je věnována autorskému šetření prováděného s respondenty výzkumem a pozorováním, mířeným na webové stránky.The main objective of the thesis is eye tracking executions user experience analysis of the websites of the Faculty of management VŠE. The thesis brings insight into the area of eye tracking and its use in marketing and optimizing websites, definition of terms related to the understanding of eye tracking and explanation of its operation. A signifi-cant part is devoted to the author's survey conducted with respondents research and observation placed on the website.
Keywords:
eye tracker; eye tracking; marketing; The Faculty of management; website; eye tracker; eye tracking; Fakulta managementu; marketing; webové stránky
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/55087