Original title:
Marketingový mix ve zvolené stavební firmě
Translated title:
Marketing Mix in a chosen Building Firm
Authors:
Mikešová, Michaela ; Vlnas, Pavel (advisor) ; Harantová, Monika (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Předmětem bakalářské práce je zpracování marketingového mixu ve zvolené stavební firmě. Touto firmou je stavební společnost SAHAN CB s. r. o., která sídlí v Českých Budějovicích. Hlavním cílem této práce je analýza marketingového mixu této společnosti a navržení případných vylepšení. Bakalářská práce je rozdělena do čtyř hlavních kapitol. První dvě tvoří teoretickou část práce a je v nich vysvětlen pojem marketing, specifika marketingu služeb a marketingu ve stavebnictví a charakterizován pojem marketingový mix. Třetí kapitola představuje metodickou část, ve které je stanoven cíl práce, formulována hypotéza a popsány základní výzkumné metody. Poslední část práce je zaměřena na představení společnosti SAHAN CB, charakteristiku jejího okolí a analýzu jednotlivých nástrojů marketingového mixu.The subject of this thesis is processing of the marketing mix in selected building company SAHAN CB Ltd., which is based in České Budějovice. The main aim of this thesis is analysis of the marketing mix in this company and suggestion of potention improvements. The thesis is divided into four chapters. The first and the second chapter form the theoretical part of this thesis and summarize the problem of marketing, services marketing, marketing in the building industry and marketing mix. In the third chapter is determine the aim of the thesis, hypotheses and the basic research methods. The last part is focused on the introduction of the building company SAHAN CB Ltd., its marketing environment and marketing mix.
Keywords:
building industry; marketing; marketing mix; services; marketing; marketingový mix; služby; stavebnictví
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69290