Original title:
Sociální sítě a nová média - využití při prodeji ubytovacích služeb v ČR
Translated title:
Social networks and new media - use in sales of accommodation services in the Czech Republic
Authors:
Kovařík, Petr ; Pavlíček, Antonín (advisor) ; Galba, Alexander (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Bakalářská práce je zaměřena na porovnání způsobů prodeje a zprostředkování ubytování na území České republiky za pomocí nových medií a sociálních sítí. Hlavní cílem je poznání nejnovějších způsobů prodeje, a to například za pomoci internetových portálů, sociálních sítí, či mobilních aplikací, zhodnocení jejich vlastností a přínosů jak pro ubytovatele, tak pro zákazníka. Teoretická část práce je rozdělena do kapitol po různých způsobech prodeje včetně jejich výhod a nevýhod a v praktické části je možné vidět fungování, provozování a ukázku reálných dat z portálu provozovaném řešitelem této práce. Přínosná by práce měla být pro ty, kteří rádi cestují a chtějí poznat nové způsoby možnosti získání ubytování, tak pro ty, kteří ubytování poskytují a chtějí získat novou klientelu.Bachelor thesis is focused on comparism the ways of selling and mediating accommodation in the Czech Republic with help of new media and social networks. The main goal is to learn the latest sales methods, for example with help of internet portals, social networks or mobile apps, to evaluate their properties and benefits for both, the accommodation provider and the customer. The theoretical part of the thesis is divided into chapters of different sales methods including their advantages and disadvantages and in the practical part it is possible to see the functioning, operation and demonstration of real data from the portal operated by the solver of this work. The thesis should be beneficial for those who like to travel and want to find new ways to get accommodation and for those who provide accommodations and want to get new clients.
Keywords:
accomodation; Czech Republic; holiday; trave; cestování; dovolená; ubytování; ČR
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/68995