Název:
Marketingové využitie sociálnych sietí
Překlad názvu:
Social networks as a Marketing Tool
Autoři:
Letková, Natália ; Kubálková, Markéta (vedoucí práce) ; Čermáková, Elvíra (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2017
Jazyk:
slo
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [slo][cze][eng] Cieľom bakalárskej práce je zhodnotiť, ktorá sociálna sieť je vhodnejšia pre online marketing spoločnosti WELD ZVAR s. r. o., ktorej predmetom podnikania je predaj a servis zváracej techniky a príslušenstva. Teoretická časť práce popisuje online marketing v súčasnosti, sociálnu sieť Instagram a Facebook a fungovanie platených reklám. Praktická časť analyzuje vplyv miery aktivity profilov zvolenej spoločnosti a jej platených reklám na rast fanúšikov v porovnaní s profilmi konkurenčných spoločností. Dáta som spracovala pomocou analýz a štatistík dostupných na Facebooku a Instagrame, na základe ktorých som zistila, že online marketing mnou zvolenej spoločnosti bol efektívnejší na Facebooku. Dôvodom bola vyššia interakcia užívateľov, nižšie náklady na jedno prekliknutie a vyšší rast fanúšikov po zaplatení reklamy.Cílem bakalářské práce je zhodnotit, která sociální síť je vhodnější pro online marketing společnosti WELD ZVAR s. r. o.. Předmětem podnikání této společnosti je prodej a servis svářecí techniky a příslušenství. Teoretická část práce popisuje online marketing v současnosti, sociální síť Instagram a Facebook a fungování placených reklam. Praktická část analyzuje vliv míry aktivity profilů zvolené společnosti a její placených reklam na růst fanoušků v porovnání s profily konkurenčních společností. Data sem zpracovala pomoci analýz a statistik dostupných na Facebooku a Instagramu, na základě kterých sem zjistila, že online marketing mnou zvolené společnosti byl efektivnější na Facebooku. Důvodem byla vyšší interakce uživatelů, nižší náklady na jedno prokliknutí a vyšší růst fanoušků po zaplacení reklamy.The objective of the bachelor thesis is to evaluate which social network is a more effective online marketing tool for WELD ZVAR s. r. o., a small local welding company. The theoretical part of thesis offers a detailed description of current online marketing landscape, social networks Instagram and Facebook and the role of paid advertising. The applied part of the thesis analyses the effect of fan page actions and its paid advertisements on the growth of fans in comparison with fan pages of competitive companies. According to the results of multiple analyses provided on Facebook and Instagram I found out that online marketing of the chosen welding company was more effective on Facebook than on Instagram. This was due to higher user interaction, lower cost per click and higher growth of fans after paid advertisement.
Klíčová slova:
Facebook; Instagram; online marketing; placená reklama; sociální sítě; Facebook; Instagram; online marketing; paid advertising; social networks
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/69086