Original title:
Využití Business Intelligence
Translated title:
Využití Business Intelligence
Authors:
Doleček, Radek ; Kubálková, Markéta (advisor) ; Kubálek, Tomáš (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Cílem této bakalářské práce je poukázat na stoupající význam celé problematiky Business Intelligence. Multioborové pojetí práce s podnikovými daty v nejrůznějších odvětvích má v dnešním světě stoupající tendenci a dokáže v mnoha případech, pokud jsou efektivně využívána, zrychlit a zjednodušit práci mnoha řídícím pracovníkům i uživatelům při strategickém rozhodování a řízení podniku. Snahou je také poukázat na bohatství zpracovávaných dat v oblasti retailingu jako ovlivňujících faktorů pro úspěšné řízení v oblasti financí a marketingu. Práce je provázána informacemi, které povedou čtenáře od teoretické části a seznámení se s tématem až po samotný cíl práce, částečně odkrýt bohatství v podnikových datech, nastínit možnosti jejich využití a v neposlední řadě vzbudit zájem čtenáře o dané téma.Abstract The goal of this bachelor thesis is try to refer to a rising trend of whole issue of Business Intelligence. An interdisciplinary approach to the company data analytics in various business and industry sectors has had rising tendency and there is a potential in many cases to effektively speed as well as to ease the position relating to the area of the field in which the leaders, managers or experienced users are capable of working on new strategies, leadership and controling and organizing a company. Also an aspiration is to point to avalaible resources of processing data in the field of retailing as the main influencing factors for marketing and finance management. This thesis is connected with information to lead the reader from theoretical part and introducing the thesis to the main goal of this work, to partly uncover the resources in business data, outline their practical use and not and last but not least to evoke the interest of a reader in the comprehensive problem.
Keywords:
Analytics; Business Inteligence; Information and communications technologies; Analýza; Business Inteligence; Informační a komunikační technologie
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/69604