Original title:
Menedzhment kachestva organizatsii OOO StroyKapital
Translated title:
Quality Management Methods in Construction company
Authors:
Bykov, Sergey ; Velinov, Emil (advisor) ; Denisov, Igor (referee) Document type: Bachelor's theses
Year:
2017 Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Účel této prací - výzkum kvality řízení ve firmě StroyKapital. Metodika: Analýza teoretických zdroju k problematice řízení kvality, analýzy regulačních dokumentu v oblasti řízení kvality, analýza organizace dokumentu upravujících řízení kvality, podnikových procesu analýzy týkající se řízení kvality, analýzu ekonomických ukazatelu. Studijní postupy. Analýza objektu a předmětu řízení kvality v organizaci nám umožnily identifikovat jednotky odpovědné za řízení každého z předmětu řízení jakosti ve společnosti. Analýza v oblasti dokumentu, řízení kvality společnosti umožnila jejich porovnání s regulačními požadavky, vyhodnotit charakteristiky dodržování podnikatelské organizace. Analýza klíčových podnikových procesů souvisejících s řízením jakosti nám umožnilo určit nedostatky v kontrolních bodech vztahujících se k managementu kvality. Analýza ekonomických ukazatelu je povoleno provádět ekonomické posouzení problému managementu kvality ve společnosti. Aplikace diagramu Ishikawa možné stanovit příčinnou souvislost s výskytem problému v oblasti řízení kvality, vyvodit závěr o příčině problémů kontroly kvality v souvislosti s kvalifikací pracovníku. Závěry. Problém řízení jakosti ve společnosti je spojena s nedostatkem kvalifikovaných pracovníku. Chcete-li jej vyřešit, musíte rekvalifikaci pracovníku.The aim of the work is quality management research in LLC StroyCapital. Research methods: analysis of theoretical sources on the problems of quality management, analysis of normative documents in the field of quality management, analysis of the organization's documents regulating quality management, analysis of business processes related to quality management, analysis of economic indicators. Research procedures. The analysis of objects and subjects of quality management in the organization made it possible to identify the units responsible for managing each of the quality management objects in the company. The analysis of the company's documents in the field of quality management made it possible to compare them with regulatory requirements, assess compliance with the business features of the organization. Analysis of the main business processes related to quality management made it possible to identify limitations in control points related to quality management. The analysis of economic indicators made it possible to conduct an economic assessment of the quality management problems in the company. The construction of the Ishikawa Diagram allowed to establish a causal relationship in the emergence of quality management problems, to draw a conclusion about the cause of quality management problems related to the qualifications of workers. Conclusions. The problem of quality management in the company is connected with insufficient qualification of workers. To solve it, it is necessary to improve the skills of workers.
Keywords:
business processes of quality management in the organization; customer satisfaction; Ishikawa diagrams; quality; quality management; diagram příčin a následku; kvalita; kvalita managementu; spokojenost zákazníka; řízení jakosti a řízení procesu v organizaci
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70225