Original title:
Direct sales and its impact on Automotive distribution
Translated title:
Vliv přímého prodeje na distribuci v automobilovém průmyslu
Authors:
Belinger, Jan ; Král, Petr (advisor) ; Müller, Josef (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
eng Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[eng][cze] This masters thesis aims to explore the possible implementation of the direct distribution model within the automotive industry. The goal is to outline the possible distribution strategy, using the direct distribution model, for an auto manufacturer. The theoretical background and cases that are used to describe the practical usage of the model are based on a secondary research. More specific aspects of the distribution model are then based on interviews conducted with professionals from the automotive industry. The proposed distribution strategy consists of combination of several direct distribution models. Different models are used due to the distinct nature of the products, considered in the process of new distribution model design. The implementation would allow the OEM to gain more control over the distribution process and create more efficient distribution system.Tato diplomová práce se zaměřuje na možnou implementaci modelu přímého prodeje v rámci automobilového průmyslu. Cílem práce je navrhnout možnou distribuční strategii pro výrobce automobilů, na základě modelu přímé distribuce. Teoretická část práce je založena na sekundárním výzkumu. V rámci sekundárního výzkumu jsou mimo jiné použity i případové studie, ukazující praktické využití tohoto modelu. Konkrétní aspekty modelu přímé distribuce jsou poté založeny na hloubkových expertních rozhovorech s odborníky z automobilového průmyslu. Navržená distribuční strategie se skládá z kombinace několika jednotlivých modelů přímé distribuce. Různé modely jsou použity z důvodu široké škály produktů, které musí být zohledněny při návrhu nové distribuční strategie. Implementace tohoto modelu by dávala výrobci větší kontrolu nad distribučním procesem a také pomohla vytvořit celkově efektivnější distribuční systém.
Keywords:
Automotive; Direct sales; Distribution; Automobilový průmysl; Distribuce; Přímý prodej
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70370