Original title:
Strategická analýza vybraného pražského hotelu
Translated title:
Strategic analysis of a chosen Prague's hotel
Authors:
Šmejkal, Kryštof ; Smrčka, Luboš (advisor) ; Schönfeld, Jaroslav (referee) Document type: Master’s theses
Year:
2017
Language:
cze Publisher:
Vysoká škola ekonomická v Praze Abstract:
[cze][eng] Hlavním cílem diplomové práce je provedení strategické analýzy vybraného pražského hotelu. Na základě analýzy bude vyhodnocen současný stav podniku a zároveň budou představeny návrhy na možná vylepšení a posílení jeho pozice na trhu. Práce je rozdělena do dvou hlavních části, teoretické a praktické. Teoretická část vysvětluje všechny pojmy potřebné k provedení analýzy. Od hotelové terminologie přes strategii až k vysvětlení jednotlivých metod strategické analýzy. Praktická část se již věnuje provedení samotné strategické analýzy. Analýza je rozdělena na analýzu vnějšího prostředí a analýzu vnitřního prostředí. Makrookolí vnějšího prostředí shrnuje PEST analýza, mikrookolí pak Porterův model pěti sil. Vnitřní zdroje podniku zkoumá analýza VRIO. Výsledky všech analýz jsou shrnuty pomocí SWOT analýzy, která se zároveň stane základem k navržení změn v podniku v poslední části práce.The main aim of this master thesis is to provide comprehensive overview of a chosen hotel's current condition using the strategic analysis which will also help to propose changes that lead to a better prosperity. The thesis is divided into two main parts, theoretical and practical. The theoretical part explains all the terms needed for analysis. The hotel's terminology, strategy and the individual methods of a strategic analysis. The practical part is focused on strategic analysis itself. It is divided into external and internal business environment. Macro external environment is summarized using PEST analysis, microenvironment using Porter's five forces model. Internal environment is analysed with VRIO analysis. All the results are summarized using SWOT analysis, which will help to propose changes in the company.
Keywords:
Hotel; Strategic analysis; Strategy; SWOT; Hotel; Strategická analýza; Strategie; SWOT
Institution: University of Economics, Prague
(web)
Document availability information: Available in the digital repository of the University of Economics, Prague. Original record: http://www.vse.cz/vskp/eid/70519